Monitoring ecommerce – jak realizować?

Ceny można monitorować tak naprawdę na różne sposoby i od tego, jak przeprowadzony będzie ten monitoring, wiele zależy. Każdy z nas wie doskonale, że monitorowanie cen nie jest wcale prostym zadaniem, bo potrzeba na to wiele czasu. Jednakże monitoring ecommerce można wykonać automatycznie poprzez specjalny program, który sprawdza ceny dostępne w sklepach i dopasowuje naszą ofertę do tych cen.

Tak naprawdę to my dokonujemy tutaj tego dopasowania. Sprawdzamy, ile możemy zejść z ceną a później obniżamy ją tak, aby dopasować się do potrzeb użytkowników internetu. Kupujący, którzy widzą niską cenę, są zdecydowanie bardziej zachęceni do kupna niż wtedy, gdy prezentuje się im ceny wyższe. Dlatego też monitoring ecommerce powinien być wykonywany systematycznie w sklepie internetowym. Nie można nigdy zapominać o tym, że użytkownicy podejmują decyzję zakupowe na podstawie ceny. Jeżeli ceny są wysokie, to nikt nie chce kupować. Natomiast monitoring e-commerce pozwala zobaczyć, ile można zejść z ceną i czy będzie to nadal opłacalne do naszego sklepu. Czasami nawet niewielkie obniżki pozwalają nam uzyskać świetną jakość sprzedaży. Niewielka obniżka pozwoli przyciągnąć do sklepu znacznie większą ilość potencjalnych zainteresowanych i znacząco też zwiększyć sprzedaż. W dłuższej perspektywie czasu przełoży się to na wyższe zyski, mimo że sprzedajemy tanio, to dzięki monitoringowi i tak notujemy wyższą sprzedaż. Niskie ceny z kolei sprawiają, że coraz więcej klientów chcę kupować w internecie.