Skuteczność ulotek reklamowych

W ostatnich latach wszechobecny rozwój technologiczny dotarł właściwie do wszystkich aspektów naszego życia. Nie ominął również jednej z najważniejszych gałęzi sprzedaży, czyli reklamy. Na każdym kroku otaczają nas nowoczesne billboardy czy ruchome wystawy produktów. Jest to jednak tylko niewielki procent tego, co znajduje się w internecie. Strony internetowe i portale społecznościowe wciąż zachęcają nas do skorzystania z konkretnego produktu lub kupna usług danej firmy. Czy w czasach nowoczesnego sposobu reklamowania swojej firmy, papierowe ulotki reklamowe mają jeszcze prawo bytu? Zapraszamy do lektury.

Czym jest ulotka reklamowa?

Ulotka reklamowa to nic innego jak promocja firmy lub określonych usług, skierowana bezpośrednio do konkretnego grona odbiorców. Jej forma i wygląd powinny nie tylko zachęcić do jej przeczytania, ale wzbudzić potencjalnym kliencie chęć przekonania się, czy oferowane usługi faktycznie zasługują na uwagę. Ulotki reklamowe stanowią bardzo istotną rolę, zwłaszcza w początkowej fazie rozwoju firmy. Według statystyk najlepiej działają te, które posiadają zniżkę lub kupon rabatowy na zakup pierwszego produktu czy skorzystania z oferty naszej działalności. Ten prosty trik sprawi, że potencjalny zainteresowany zostawi papierową ulotkę na dłużej, wróci do jej lektury i zapozna się z jej treścią. Spełnienie tego założenia stanowi połowę sukcesu.

Nadal cieszą się popularnością

Mimo rozwoju technologicznego, który pochłonął wszystkie gałęzi reklamy, ulotki reklamowe nadal cieszą się sporą popularnością. Sytuację można porównać do papierowej prasy, która znalazła się również na czytnikach i telefonach, ale nie brakuje jej również w kioskach. Olbrzymią zaletą ulotek jest fakt, że są tanią i szybką formą dotarcia do klienta. Ten sposób reklamowania swoich usług niesie za sobą zainteresowania ofertą swojej firmy, licznego grona potencjalnych odbiorców.

Na papierowe ulotki zwracamy uwagę z kilku powodów. Pierwszy z nich o którym wspominaliśmy w drugim akapicie tekstu, związany jest z wszelkimi rabatami i hasłami reklamowymi, które znajdują się na naszej papierowej reklamie. Niestety, sukces uzależniony jest to również od kilku innych czynników. Na niekorzyść tej formy promowania swoich produktów działa fakt, że większość z nich kierowana jest do naszych skrzynek. Czasami po powrocie z wakacji, ciężko w takiej stercie znaleźć oczekiwany list, awizo, lub ulotkę z produktem, który naprawdę nas interesuje. Wybieraj więc takie okresy w roku, kiedy ludzie najczęściej są w domu i mają szansę zapoznać się z ulotką wrzuconą do skrzynki.

Kiedy ulotka reklamowa jest skuteczna?

Najbardziej skuteczną formą kolportażu ulotek jest dostarczanie ich do ręki. Jeżeli zawiera dodatkowo bon, kupon rabatowy lub promocję, stanowi to dodatkowy atut. Warto również pamiętać, aby dobrze wybrać grupę docelową potencjalnych odbiorców. Mimo że ulotki nie są najdroższą formą reklamy, to szkoda wydawać pieniądze na produkt który na 99% trafi do śmieci. Dla przykładu, jeżeli prowadzimy klub w centrum Warszawy, wynajmując osobę do kolportowania bezpośredniego naszych ulotek, powinniśmy ją poinstruować, aby nie wręczała ich osobom w starszym wieku. Wybór potencjalnych klientów powinien być dopasowany do naszych usług.

No Comments, Be The First!

Your email address will not be published.